четвер, 3 листопада 2016 р.

Ігри на уроках математики

  
Ігрові завдання 
з математики

в 2 класі





Дидактична гра є важливим засобом виховання розумової діяльності учнів.
Ігрові завдання з математики для учнів другого класу розраховані на закріплення і поглиблення знань з основних тем програмового матеріалу. Вони урізноманітнюють види діяльності дітей на уроці, виховують інтерес до математики, розвивають увагу, пам'ять і мислення учнів.
Всі підібрані ігри за своєю структурою поділяються на дві групи: сюжетно-рольові і ігри-вправи.
В сюжетно-рольових іграх є всі елементи рольової гри: сюжет, роль, ігрова дія, ігрове правило. До таких ігор відносяться: "Визнач маршрут літака", "Кому подається м’яч?", "Де відбудеться стиковка космічних кораблів?", "Телефон", "Телеграф" та інші.
Більшу частину посібника складають ігри-вправи, в які включені окремі елементи гри – елемент загадки, ігрова дія чи правило. До цієї групи відносяться ігри: "Відгадай", "Математичний телефон", "В який будинок віднести телеграму?" та інші.
Друга група ігор потребує менше часу на їх проведення. Однак, слід відмітити, що сюжетно-рольові дидактичні ігри більше подобаються учням, ніж ігри вправи.
Дані ігри вчитель може використовувати на етапі закріплення і повторення навчального матеріалу та в позакласній роботі.

Ігрові завдання при вивченні різних розділів математики в 2 класі

I.             Повторення вивченого матеріалу            в 1 класі.

1.  Цікавий квадрат
В клітинках квадрата написані числа від 1 до 16 вроздріб. Вчитель пропонує дітям задумати будь-яке із написаних чисел. Мовчки показує на числа указкою, учні до свого задуманого числа при кожному показі додають одиницю.
3
5
8
10
7
1
12
15
11
14
4
6
2
9
16
13
Одержавши після додавання по одиниці декілька раз число 20, вони кажуть: "Стоп!".
В цей час указка зупиняється на задуманому числі.
Зміст. Вчитель перші три числа показує будь-які. Четверте число він повинен показати 16, п’яте – 15, шосте – 14 і т.д. В цьому випадку учень, який задумав число 16 додає по одиниці 4 рази (вчитель показав 3 рази на довільні числа, а четвертим показав 16 (16+4=20), воно й було задумане; учень, який задумав число 15, додає 5 раз по одиниці і т.д.) Коли вчитель покаже на задумане число кожного учня, у нього вийде 20 і він каже "Стоп!".
2.  Весела лічба

Матеріал гри: таблиці, записи на дошці.

Зміст гри: Два учні виходять до дошки, беруть указки і починають лічбу одночасно.
Завдання: знайти (показати указкою) і назвати вголос усі числа на таблиці по порядку. Перемагає той, хто закінчив першим і не допустив помилки. Доцільно викликати учнів з різних рядів, щоб увесь клас уважно стежив за указками і виправляв, у разі потреби, помилки.
15
8
16
4

11
8
12
4
10
13
1
14

10
13
1
15
3
17
20
7

3
17
20
7
19
6
9
12

19
6
9
14
5
2
11
18

5
2
16
18


3.  Яких чисел не вистачає?
Зміст: Учитель називає два числа, а учні повинні назвати числа, які стоять між ними.
Наприклад, учитель говорить: "14, 17". Учні називають пропущені числа "15 і 16".


 4.  Чий будиночок?
На дошці – малюнки звірят і записані приклади. Навколо – макети будиночків з номерами.
– Діти, допоможіть звірятам відшукати свої домівки.


II.         Додавання і віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток

1.  Утворимо поїзд
Дидактична мета. Ознайомити з прийомом додавання і віднімання чисел з переходом через десяток.
Зміст. Вчитель викликає до дошки 8 хлопчиків. Вони стають один за одним, взявшись руками за пояс свого товариша, утворюють поїзд із 8 вагонів (учнів). Вчитель пропонує учням причепити ще 6 вагонів до 8. учні під керівництвом учителя спочатку приєднують 8 вагонів до 10: чіпляють 2 вагони (2 дівчинки), а потім ще 4 вагони (хлопчики).
Поїзд починає рухатись. Учні імітують рух поїзда, вимовляючи при цьому звук "ч". потім поїзд зупиняється. Всі інші учні за запитаннями вчителя аналізують склад поїзда. Вчитель на дошці записує приклад і запитує:
– Скільки всього вагонів причепили до 8 вагонів? (6)
– Скільки вагонів причепили спочатку, щоб доповнити склад поїзда до 10? (2 вагони)
– Скільки вагонів залишилося причепити? (4)
Вчитель записує:
8 + 6 = 14
8 + 2 + 4
– Скільки всього вагонів в складі поїзда? (14)
Аналогічно ілюструється на вагонах прийом віднімання: спочатку відчеплюються 4 вагони (хлопчики) потім 2 вагони )дівчатка).
Вчитель записує прийом віднімання на дошці:
14 – 6 = 8
14 – 4 – 2

2.  Прикрасимо ялинку іграшками
Дидактична мета. Закріпити прийом додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток.
Обладнання. Малюнки ялинок і будиночків.
Зміст: Вчитель зображує на дошці кольоровою крейдою ялинку, яка складається із геометричних фігур, і роздає учням відповідні карточки.
Учні розповідають з яких геометричних фігур вона складається.
Для зразка учитель на верхньому ярусі (трикутнику) малює 6 кульок червоного кольору. Він пропонує учням на своїх картках, а одному на дошці прикрасити всю ялинку (зобразити ще 9 кульок – на кожному ярусі кульки іншого кольору).
 














Перед виконанням завдання учні складають приклад про кількість кульок, якими будуть прикрашати ялинку (6 + 9). При виконанні завдання вчитель ставить ще дві умови: намалювати на другому ярусі стільки кульок, щоб це число доповнювало 6 до 10, а на нижньому ярусі – число кульок, які залишились.
Прикрасивши ялинку, учні обчислюють записаний під нею приклад.
 

6 + 9 =                            5 + 9 =
 


6 +           +                     5 +            +
Аналогічно діти прикрашають будинок трикутниками, відповідно до записаних під малюнками прикладами та розв’язують їх.
 


















8 + 7 =                            7 + 9 =
 


8 +           +                     7 +            +


3.  Забий гол в числові ворота
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання і віднімання в межах 20.
Обладнання. Малюнок числових воріт на дошці.
Зміст: Учитель на дошці малює м’ячі і числові ворота. Справа від малюнка м’ячів записує приклади. Він пояснює дітям правила гри. Напрямок удару м’яча зашифровано прикладом. Спосіб обчислення кожного прикладу можна знайти на числових воротах.
Учні повинні правильно забити м’яч в числові ворота, показати шлях його руху, з'єднати лінією приклад, з тією парою числових воріт, на яких записано прийом розв'язку даного прикладу, потім котити м’яч до третіх числових воріт, де записана відповідь приладу.
Учні виходять по черзі до дошки і заганяють м’яч в числові ворота (з’єднують приклад з парою чисел, в яких одне із чисел доповнює перший доданок до 10), а потім ведуть лінію до відповіді прикладу, яка записана на третіх числових воротах.
4.  Визнач маршрут літака
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток.
Обладнання. Малюнки літаків.
Зміст: Вчитель викликає до дошки трьох учнів пілотів з кожного ряду (команди). Вони ведуть літаки по заданому маршруту, кодованому прикладами, до яких додаються три відповіді, одна з них правильна, інші – невірні. Пілот має правильно визначити маршрут, показати стрілкою вірний шлях, розв’язуючи приклади знизу вверх таким чином:
Кожна команда допомагає своєму командиру вірно вибрати напрямок руху літака, якщо командир допустив помилку. В кінці гри називають командирами тих учнів, які зуміли вірно провести літак по визначеному маршруту.
5.  Десантники
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання і віднімання одноцифрових чисел  в межах 20.
Обладнання. Малюнки парашутистів.
Зміст: Вчитель прикріплює на дошці малюнки парашутистів, під ними записує приклади на додавання і віднімання з переходом через десяток в межах 20 і повідомляє дітям: "Десантники одержали завдання приземлитися в лісі. Кожен має приземлитися в заданому місці. Шлях руху парашутиста закодований прикладом. Догадайтесь, куди повинен приземлитись кожен з них. Потрібно показати стрілкою, де приземлиться кожен десантник (з'єднайте приклад з відповіддю)".
Учитель по черзі викликає учнів, вони показують стрілкою шлях руху кожного десантника. Всі інші учні виконують роль пілотів і командирів, які спостерігають за десантниками і допомагають їм під час гри.
6.  Кому подається м’яч?
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток і відповідні прийоми віднімання.
Обладнання. Малюнки футболістів і воріт.
Зміст: Учитель повідомляє дітям, що в школі для тренувань визначили команди по 10 учнів від кожного класу. Кожен гравець одержав свій номер. Футболісти 2-го класу одержали номери від 11 до 20. Вони грають в математичний футбол. Вчитель з'ясовує бажання учнів пограти і розповідає правила і зміст гри. Він поділяє їх на команди. Спочатку грають учні 1-ї команди. Інші виконують роль судді. (Показують  зелений круг, якщо футболіст грає вірно, в протилежному випадку показують червоний круг).
Учні грають за таким правилом: напрямок удару м’яча записаний прикладом. Розв’язавши приклад вірно, вони дізнаються, кому наступному із гравців подається м’яч. У відповіді прикладу закодований номер футболіста, якому потрібно подати м’яч. Останній із них забиває м’яч у ворота.
– Увага, гра почалась!
– Якому футболісту подав м’яч одинадцятий номер?  (Тринадцятому номеру)
– Як ви дізналися? (20 – 7 = 13)
– Тринадцятий номер кому подає м’яч?  (Вісімнадцятому)
–  Як ви дізналися? (9 + 9 = 18) І т.д.
– Хто забив м’яч у ворота? (Десятий номер)
Потім вчитель швидко витирає і записує інші, раніше підготовлені, приклади. Грає 2-га команда, інші виконують роль судді. 3-я команда грає аналогічно. Після закінчення змагань підводяться підсумки. Виграє команда, яка не допустила ні однієї або допустила меншу кількість помилок.

7.  Відгадай
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навички.








Зміст:
1. Я задумала два числа, які записані в крузі, додала їх, одержала 20. Які числа я задумала? З'єднайте їх відрізком.
2. Я задумала три числа, записаних у крузі, додала їх, одержала 20. Які числа я задумала? З'єднай їх відрізками.
3. Я від числа 20 відняла одне із чисел, які стоять в крузі, одержала 12. Яке число я відняла?        І т.д.

8.  Відгадай число
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання одноцифрових чисел без переходу і з переходом через десяток.
Обладнання. Таблиця на дошці.
Зміст: На дошці креслиться так звана чарівна таблиця і заповнюється так:

1-й
2-й
3-й
4-й
1
2
4
8

3
5
7
9
11
13
15

3
6
7
10
11
14
15

5
6
7
12
13
14
15

9
10
11
12
13
14
15
"З допомогою цієї чарівної таблиці, - каже вчитель, - я можу вгадати, скільки років вашому брату, сестрі, товаришу. Ви мені тільки скажіть, в яких стовпчиках зустрічається число задуманих вами років".
– "Моє число знаходиться в першому, другому і четвертому стовпчиках", - сказала Юля.
– "Про кого ти задумала?"
– "Про брата".
– "Твоєму брату 11 років", - відповів учитель.
Як учитель відгадав число років брата Юлі?
Пояснення.  Щоб відгадати задумане число років, потрібно додати числа першого рядка             (1 + 2 + 8 = 11) названих стовпчиків таблиці  (1-й,   2-й, 4-й). так діють і в інших випадках, тобто додають числа першого рядка названих стовпчиків таблиці.
Після пояснення вчителя до дошки виходять по одному декілька учнів і тепер вони називають загадане число років.

9.  Математичний телефон
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання і віднімання в межах 20 з переходом через десяток.
Обладнання. Телефонні трубки (іграшкові).
Зміст: По телефону розмовляють двоє: один запитує, другий відповідає і навпаки.
Вчитель викликає для розмови двох учнів. Вони будуть вести математичну розмову: один буде задавати приклади на додавання одноцифрових чисел, другий – розв’язувати приклад і давати відповідь. Потім вони міняються ролями. А тепер учні будуть вести телефонну розмову один з одним. Учень І варіанту буде задавати питання, а ІІ – відповідати. Потім ролями міняються.

10.  Мандрівка по містах
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання і віднімання в межах 20 з переходом через десяток.
Обладнання. Малюнок літака.
Зміст: Вчитель до уроку креслить на дошці схеми міст і під ними записує номери прикладами. Учні повинні визначити шлях руху літака від меншого номера міста до більшого і показати шлях руху від міста до міста стрілкою. Всі учні самостійно розв’язують приклади, а потім за викликом вчителя по черзі виходять до дошки і показують шлях руху літака стрілкою.
Суми
16 – 8
 
Схема подорожі:
 










Мандрівники (учні) заздалегідь готують маленькі розповіді про міста, в яких вони побачили багато цікавого.
III.     Додавання і віднімання в межах 100

1.  До якої гавані ти припливеш?
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання одноцифрового і двоцифрового чисел без переходу через десяток.
Обладнання.  Малюнки кораблів.
Зміст: Учитель повідомляє дітям, що вони будуть грати в капітанів і моряків, які мають правильно визначити свій корабель і гавань, куди він має припливти.
Вчитель прикріплює на дошці малюнки десяти-дванадцяти кораблів, на яких написані їх порядкові номери. Учням 1-ї команди роздаються карточки з прикладами, з допомогою яких закодовані номери кораблів, на яких вони пливуть.
Учні розв’язують приклади на додавання одноцифрового числа до двоцифрового без переходу через десяток, визначають свій корабель.
Потім вони виконують друге завдання.
Нижче кораблів кружечками позначені гавані, в яких написано назва міста і номер гавані.
Вчитель роздає учням інші карточки з прикладами, в яких закодований маршрут до гавані.
Діти по черзі розв’язують приклади і ведуть свій корабель до заданої гавані. (Переміщують малюнок корабля до заданої гавані).



2.  Визнач маршрут корабля
Дидактична мета. Закріпити прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел  без переходу через десяток.
Обладнання. Малюнки  кораблів.
Зміст: Вчитель прикріплює до дошки малюнок корабля і зображає кружечками гавані, позначаючи кожну з них своїм номером, а нижче – приклади, в яких закодовані маршрути до інших гаваней.
Наприклад:
Овал: 59
Овал: 88 Овал: 46 Овал: 52
72 + 16
 







Вчитель викликає по черзі учнів (моряків) 1-ї команди. Перший учень розв’язує приклад, записаний під кораблем, показує стрілкою, до якої гавані припливе корабель. Він веде свій корабель до тої гавані, де знаходиться відповідь цього прикладу. Другий учень розв’язує приклад, записаний під гаванню і веде корабель до другої, де знаходиться відповідь другого прикладу, і т.д.
Потім вчитель відкриває на дошці інші приклади для 2-ї команди.
Гра продовжується аналогічно. Підводяться підсумки змагання.
3.  Де відбудеться стиковка космічних кораблів?
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навики.
Зміст: В космос в заданому напрямку запущено 3 космічні ракети.
Кожен ряд є екіпажем ракети. Керуватимуть ракетами 3 пілоти-командири (3 учні від кожної команди по черзі). Всі інші учні – помічники командира.
Кожна ракета летить в заданому напрямку. Її шлях закодований прикладами, вище яких записані відповіді, одна з яких вказує напрямок даної ракети.
Необхідно показати стрілками правильний шлях польоту кожного космічного корабля.
В заданому напрямку кораблі стикуються, стрілками потрібно показати, де вони зустрінуться.
 Якщо викликані учні (командири) будуть помилятися, тоді члени екіпажу повинні виправляти помилки свого командира.
Політ покаже, хто стане справжнім командиром.
Учні від кожної команди виходять до дошки і розв’язують по одному прикладу.
Перемагає той екіпаж, який не допустив ні однієї обчислювальної помилки і правильно визначив місце стиковки космічних кораблів.

Приведемо схему польоту космічних кораблів:



І екіпаж (1-й ряд) ІІ екіпаж (2-й ряд) ІІІ екіпаж (3-й ряд)

4.  Чародійна таблиця
Зміст:
1. Учні задумують будь-яке число (не більше 31) і говорять, в яких стовпчиках цієї таблиці знаходиться задумане число, а один з учнів відгадує. Для того, щоб відгадати задумане число він додає числа, записані в кінці кожного стовпчика в тих графах, де воно знаходиться.
Наприклад: один з учнів задумав число, яке знаходиться в четвертому і п’ятому стовпчиках. Додавши нижні числа в них (16 + 8), учень відгадує задумане число 24.
2. Учитель задумує число і називає номери стовпчиків, в яких воно знаходиться. Діти, додавши нижні числа в цих стовпчиках, відгадують це число.

5
4
3
2
1

16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31


8
9
10
11
12
13
14
15
24
25
26
27
28
29
30
31


4
5
6
7
12
13
14
15
20
21
22
23
28
29
30
31


2
3
6
7
10
11
14
15
18
19
22
23
26
27
30
31


1
3
5
7
9
11
13
15
17
19
21
23
25
27
29
31

16
8
4
2
1



5.  По якій стежинці ти підеш?
Дидактична мета. Систематизувати і узагальнити знання учнів з різних розділів.
Зміст: Учні на вихідні дні разом з учителькою вирішили піти на туристичну базу пішки через ліс. До неї вели дві стежинки. Вчителька дізналась, що одна із них після дощу залита водою. Щоб попередити про це дітей, вона запропонувала їм гру-загадку: здогадатись по ланцюжку прикладів, по якій із стежинок можливо пройти успішно до туристичної бази. Вона закодувала кожну стежинку ланцюжком прикладів:
1-а стежинка                    2-а стежинка
       9 + 14                                   5 + 17
     14 + 9                                   17 + 5
   23 = 14 + 9                        22 = 17 + 5
     23 – 14                                  22 – 14
     23 – 9                                    22 – 5
Учні відразу здогадались, по якій стежинці вони підуть на туристичну базу. А ви здогадались?

6.  На котру годину призначений збір?
Дидактична мета. Навчати учнів самостійно виводити правило, за яким записані числа.
Обладнання. Малюнок ромашки, на якій записані числа.
Зміст: У вихідний день учні 2-го класу вирішили піти на екскурсію в музей. Командир класу вирішив призначити час зібрання учнів з допомогою гри. Він засекретив його, записав на пелюстках ромашки числа, і запропонував самим здогадатись про час збору і записати його в середині малюнка. Для цього вони повинні прослідкувати, як змінюються числа, записані на пелюстках ромашки.
Починаючи з числа 5 за годинниковою стрілкою, знайти число, з допомогою якого змінюються всі числа. Воно й буде означати час, на котру годину призначений збір класу.
Хто швидше визначить час зібрання учнів?


7.  Математичний телефон
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навики.
Зміст:   Іде змагання по рядах.
Кожному учню, який сидить за першою партою, вчитель називає одноцифрове число тихо, щоб не чули інші учні класу.
Потім учитель показує на слідуючі схеми:


 













Вчитель називає шістьом учням, які сидять за першими партами, числа: 2, 3, 4. Він показує на перший прямокутник, всі учні, які одержали від учителя числа, додають до нього число 5, потім повертаються до учнів, що сидять за ними, називають їм відповідь. Далі вчитель показує на наступний прямокутник, учні, що сидять за другою партою, виконують множення на 2 і тихо називають відповіді учням, що сидять за ними, і т.д.
Гра продовжується до того часу, доки учні не виконають всі дії по схемі.
Учні, які сидять за першими партами виконують роль контролерів. Вони виконують весь ланцюжок дій.
В кінці змагання учні, які сидять за останніми записують кінцеві відповіді, а учні які сидять за першими партами – повинні їх підтвердити, або відхилити.

1-й ряд
2-й ряд
3-й ряд
2
3
4

Перемагає той ряд, який вірно і раніше всіх виконає весь ланцюжок дій.
Якщо є помилки в учнів будь-якого ряду, вчитель перевіряє з учнями весь ланцюжок дій.
До аналізу помилок залучаються всі учні.

8.  Телеграф
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навики.
Зміст:   Вчитель роздає учням, які сидять за першими партами, картки з числами 2, 3, 4 і показує на слідуючу схему:
 












Учні кожного ряду по черзі виконують дії за схемою і передають листок учням, які сидять за ними. Ті учні перевіряють попередній приклад, записують і розв’язують свій приклад.
Перемагає та команда (ряд), яка першою запише правильні відповіді в наступну таблицю:

1-й ряд
2-й ряд
3-й ряд
І уч.
ІІ уч.
І уч.
ІІ уч.
І уч.
ІІ уч.


9.  Танграм
Дидактична мета. Закріплювати обчислювальні навики додавання, віднімання, ділення.
Обладнання. Малюнки квадратів, розділених на частини, в яких записані приклади.
Зміст:   Вчитель говорить, що якщо учні правильно розв’яжуть приклади, які записані на кожній частині квадрату, то вони знайдуть місце кожної фігури в малюнку, складеного з частин квадрату.
Для того, щоб скласти малюнок потрібно квадрат розрізати на частини і скласти із них малюнок зайця за зразком, а потім перевірити себе, чи правильно визначили місце кожної частини квадрату на малюнку.





Учні складають малюнки з інших квадратів за зразками.

10.  В який будинок віднести телеграму?
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навики.
Обладнання. Малюнки будинків на дошці, під якими записані приклади.
Зміст:   Вчитель розповідає, що учні паралельного 2 – А класу були на екскурсії на пошті і придумали цікаву гру в листоношів.
 Вони закодували шлях руху листоноші від пошти до першого будинку прикладом. Під іншими будинками записали тільки два числа. В грі потрібно відгадати код (поставити знак + або –), щоб вийшов приклад з відповіддю, яка відповідає номеру одного із будинків.
Поставивши правильно знак, можна визначити, в який будинок потрібно віднести наступну телеграму і т.д.
 















17 + 18
19 + 17
 
 



Наприклад, дізнавшись, що перша святкова телеграма відіслана в будинок № 35, поставимо знак + між числами, записаними під цим будинком, і дізнаємося, що наступну телеграму листоноша несе в будинок № 39. Поставивши знак + між числами 27 і 14, ми дізнаємося в який наступний дім піде листоноша з телеграмою. І т.д.
11.  Хто швидше долетить до Місяця?
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навики.
Зміст: Вчитель на дошці малює Землю, вдалині Місяць, на шляху від Землі до Місяця він прикріплює малюнки 9 – 12 ракет, на зворотній стороні яких записані приклади. В прикладах закодований шлях польоту від Землі до Місяця.
Вчитель повідомляє учням, що на цьому уроці вони відправляться у подорож на космічному кораблі від Землі до Місяця. Хто швидше обчислить свій шлях, закодований прикладами, той і швидше долетить до Місяця.
Учитель по черзі викликає до дошки учнів (по одному від кожної команди). Вони знімають по одному малюнку ракети, називають приклади, розв’язують їх, дають відповіді. Контролери підтверджують або заперечують їх.
Якщо учень вірно розв’язав приклад, він прикріплює малюнок ракети поряд з малюнком Місяця. Якщо учень розв’язав приклад невірно, тоді цей приклад розв’язує другий учень із цієї ж команди і прикріплює малюнок ракети поряд з малюнком Місяця.
Вчитель за годинником визначає, хто швидше розв’язав приклад і яке місце посів у грі-змаганні.
В кінці змагання підводиться підсумок, визначається команда, яка швидше всіх долетіла до Місяця.

12.  Математичне доміно
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навики.
Зміст:   Вчитель заздалегідь готує для учнів картки на картоні:
7 + 5

=12
20–6

=14
15+8

=23
30–4











=26
35–17

=18
37+18

=55
72–28

=44
7 · 3











=21
9 · 3

=27
7 · 2

=14
6 · 3

=18
5 · 3











=15
3 · 2

= 6
5 · 2

=10
4 · 2

= 8
3 · 4

Всі картки, крім однієї він роздає учням класу. Цю карточку він ставить на підставку дошки.
Учні розв’язують приклад записаний на картці.
До дошки має вийти той учень, у якого на лівій половині картки записана відповідь першого прикладу. Він ставить свою картку поряд з першою.
 Записаний на ній приклад розв’язують всі учні, а до дошки виходить той, у якого на лівій половині картки записана відповідь другого прикладу і ставить картку справа від другої.
Гра продовжується до того часу, поки всі картки не будуть виставлені на підставку дошки.
Інші учні-контролери. Вони підтверджують або заперечують відповіді учнів, які виходили до дошки.



13.  Влучні стрільці
Дидактична мета. Формувати обчислювальні навики.
Зміст:   Вчитель повідомляє учням, що на цьому уроці вони – "влучні стрільці", будуть "метати стріли" (проводити стрілки) від прикладу до відповіді. Той, хто правильно і швидко влучить всі цілі, той стане кращим стрільцем.
Спишіть приклади в зошити і проведіть стрілки від прикладу до відповіді за зразком:
17 + 18 – 9
 
26
 
29 + 7 – 6

 
34
 
64 – 35 + 5

 
30
 
3 · 6 + 19

 
37

 
90 – 74 + 26

 
23
 
3 · 4 + 18

 
36

 
81 –65 + 7

 
42

 
3 · 3 + 27

 
30

 
100 – 75 + 8

 
32

 
3 · 5 + 39

 
59

 
74 – 65 + 23

 
33

 
3 · 8 + 35

 
74

 
63 – 29 + 34

 
31

 
3 · 9 + 47

 
54

 
47 – 35 + 19

 
68

 
 




















Зміст

Ігрові завдання при вивченні
різних розділів математики в 2 класі

I.             Повторення вивченого матеріалу 
в 1 класі.

1.  Цікавий квадрат .....................................     5
2.  Весела лічба .............................................     6
3.  Яких чисел не вистачає?..........................     6
4.  Чий будиночок? .......................................     6

II.          Додавання і віднімання одноцифрових
чисел з переходом через десяток

1.  Утворимо поїзд.......................................     7
2.  Прикрасимо ялинку іграшками................     8
3.  Забий гол в числові ворота......................   10
4.  Визнач маршрут літака..........................   12
5.  Десантники..............................................   13
6.  Кому подається м’яч?.............................   14
7.  Відгадай...................................................   15
8.  Відгадай число.........................................   16
9.  Математичний телефон.........................   17
10.  Мандрівка по містах.............................   18



III.      Додавання і віднімання в межах 100

1.  До якої гавані ти припливеш?.................   19
2.  Визнач маршрут корабля........................   20
3.  Де відбудеться стиковка космічних
кораблів?..................................................   21
4.  Чародійна таблиця..................................   22
5.  По якій стежинці ти підеш?..................   24
6.  На котру годину призначений збір?........   24
7.  Математичний телефон.........................   25
8.  Телеграф...................................................   27
9.  Танграм....................................................   28
10.  В який будинок віднести телеграму?....   29
11.  Хто швидше долетить до Місяця?......   31
12.  Математичне доміно............................   32
13.  Влучні стрільці.......................................   33

Немає коментарів:

Дописати коментар