четвер, 3 листопада 2016 р.

Урок природознавства 3 клас

Урок природознавства 3 клас

Тема «Вода. Кругообіг води в природі. Значення води в житті людини.»
Мета. Ознайомити дітей із властивостями води і станами, в яких вода може перебувати, закріпити знання про кругообіг води в природі, поглибити знання про значення води в житті людини. Розвивати спостережливість, вміння аналізувати факти та робити висновки. Виховувати любов до природи, розуміння її значення,бережливе ставлення до водних запасів та свого здоров*я.
Зміст уроку
Ознайомлення з темою
Слайд №1 Морський пейзаж із звуками морських хвиль.
Послухайте ці звуки з закритими очима, що ви уявили, про що подумали?
Життя на Землі виникло саме у воді, у світовому океані. Людина складається на 70% з води. Планета Земля називається ще голубою, завдяки запасам води.
Слайд №2 Що ж таке вода? Відгадайте загадки:-Білим килимом все поле вкрито(сніг)
-Я вода і на воді плаваю(лід)
-Вночі спить на землі, а вранці висихає(роса)
-Мене частенько просять, ждуть, а тільки покажусь, ховатися почнуть(дощ)(відповіді з*являються з кліком)
Слайд №3 Співвідношення води і суходолу на Землі. Порівняти діаграму з виглядом глобусу. Чому переважає блакитний колір?
Актуаліазія опорних знань
Слайд №4,5 Де можна зустріти воду на Землі? Малюнки Водоспаду, річки, озера, моря, дощ, туман,роса. Це все вода.
Слайд №6 В яких станах може існувати вода? Характеристики, приклади. Рідкий, твердий,  газоподібний, що відрізняє їх.
Слайд №7 Роздивіться анімовану картинку, про яку властивість води вона нагадує? Вода – розчинник. У нашому випадку. У воді розчиняється марганцівка.
Давайте проведемо дослід: спробуємо розчинити у пластиковому стаканчику пісок, сіль, борошно, фарбу. Робимо висновки, що речовини бувають розчинні та нерозчинні. Вода з розчиненою речовиною-розчин. Практично всі рідини – розчини.(мінеральна вода, чай, ліки)
Слайд №8 Так виглядає випаровування молекул цукру з поверхні кристалу і змішування їх з водою.
Слайд №9 Тест на визначення розчинних і нерозчинних речовин. Розчинні за кліком зникають.
Слайд №10 Властивість води розчиняти деякі речовини використовують люди при приготувані їжі. Завдяки тому, що  вода не має свого запаху та смаку.(суп, борщ, чай, кава. Компоти та консервація)
Фізкульхвилинка
Слайд №12 Анімована картинка із звуками дощу. Послухати з закритими очима, поклавши голову на руки.Шум води, дощу, річки, водоспаду, завжди розслабляли людей, тому часто використовуються при медитаціях, для релаксації та відпочинку.
Слайд №13 Ще  одна властивість води – прозорість. Завдяки цьому ми можемо бачити рибок в акваріумі або спостерігати за підводим світом.
14 Вода не має власної форми, а набуває форми посуду.
15 Ще вода текуча. Переглядають уривок з мультфільму про струмочок, що тече і напуває всіх довкола.
16 Замерзаючи, вода стає снігом. На прикладі сніговита, та сліду в снігу з*ясовуємо властивості снігу: м*який,білий, непрозорий, пластичний, з нього легко ліпити.
17 Вчені вважають, що немає на світі двох однакових сніжинок, але довести це неможливо.
18 Лід безбарвний, прозорий, крихкий.
19 Людина використовує лід в господарській діяльності і для розваг.
20-22 Багато води використовується для господарських, гігієнічних потреб, в сільському господарстві, в промисловості. А також для лікуваня та підтримання здоров*я.Тому воду треба берегти.
23 Значущість води відображена у багатьох казках. Оповіданнях, віршах для дітей.
Фізкультхвилинка. Пропоную відпочити під всім відому пісеньку Капітошки. А хто він?24
Узагалнення отриманих знань
Щоб перевірити, як ви запам*ятали. Все, що дізнались про воду, хочу запропонувати вам тест. Але спершу ознайомтесь з візитною карткою води, такі зазвичай дають нам люди, коли знайомляться.Уявіть, що така є у води.
Прізвище Н2О
Фото молекула води
Місце проживання планета Земля
Завдання на листочках:доповнити табличку

25 Люди вивчають воду давно, але ще багато чого про неї не знають. Кожного дня знаходяться нови види глибоководних жителів, нові факти про воду. Воду називають живою, в ній народилось життя, вода може лікувати, але може стани отрутою. Кажуть одного разу у пляшку з водою в лабораторії впала ампула з отрутою. Ампула була закрита, отрута не попала в воду, але лабораторні миші все ж отруїлися.Як?Пропоную переглянути уривок з документальног фільму «Жива вода» про  кристали води і їх зміни під впливом людини.
Підсумок уроку

Слайд 26 Люди продовжують вивчати воду і сподіваються на подальші відкриття. Можливо, вода – це жива істота, а може під водою існує цілий дивний світ. І може, саме ви зробите нові важливі відкриття.

Немає коментарів:

Дописати коментар