Урок природознавства 3 клас
Тема «Вода.
Кругообіг води в природі. Значення
води в житті людини.»
Мета. Ознайомити дітей із властивостями води і станами, в яких вода може
перебувати, закріпити знання про кругообіг води в природі, поглибити знання про
значення води в житті людини. Розвивати спостережливість, вміння аналізувати
факти та робити висновки. Виховувати любов до природи, розуміння її
значення,бережливе ставлення до водних запасів та свого здоров*я.
Зміст уроку
Ознайомлення з
темою
Слайд №1 Морський пейзаж із звуками морських хвиль.
Послухайте ці
звуки з закритими очима, що ви уявили, про що подумали?
Життя на Землі
виникло саме у воді, у світовому океані. Людина складається на 70% з води.
Планета Земля називається ще голубою, завдяки запасам води.
Слайд №2 Що ж таке вода? Відгадайте загадки:-Білим килимом
все поле вкрито(сніг)
-Я вода і на воді
плаваю(лід)
-Вночі спить на
землі, а вранці висихає(роса)
-Мене частенько
просять, ждуть, а тільки покажусь, ховатися почнуть(дощ)(відповіді з*являються
з кліком)
Слайд №3 Співвідношення води і суходолу на Землі. Порівняти
діаграму з виглядом глобусу. Чому переважає блакитний колір?
Актуаліазія
опорних знань
Слайд
№4,5 Де можна зустріти воду
на Землі? Малюнки Водоспаду, річки, озера, моря, дощ, туман,роса. Це все вода.
Слайд №6 В яких станах може існувати вода? Характеристики,
приклади. Рідкий, твердий, газоподібний,
що відрізняє їх.
Слайд №7 Роздивіться анімовану картинку, про яку
властивість води вона нагадує? Вода – розчинник. У нашому випадку. У воді розчиняється
марганцівка.
Давайте проведемо
дослід: спробуємо розчинити у пластиковому стаканчику пісок, сіль, борошно,
фарбу. Робимо висновки, що речовини бувають розчинні та нерозчинні. Вода з
розчиненою речовиною-розчин. Практично всі рідини – розчини.(мінеральна вода,
чай, ліки)
Слайд №8 Так виглядає випаровування молекул цукру з
поверхні кристалу і змішування їх з водою.
Слайд
№9 Тест на визначення
розчинних і нерозчинних речовин. Розчинні за кліком зникають.
Слайд №10 Властивість води розчиняти деякі речовини
використовують люди при приготувані їжі. Завдяки тому, що вода не має свого запаху та смаку.(суп, борщ,
чай, кава. Компоти та консервація)
Фізкульхвилинка
Слайд №12 Анімована картинка із звуками дощу. Послухати з
закритими очима, поклавши голову на руки.Шум води, дощу, річки, водоспаду,
завжди розслабляли людей, тому часто використовуються при медитаціях, для
релаксації та відпочинку.
Слайд №13 Ще одна
властивість води – прозорість. Завдяки цьому ми можемо бачити рибок в акваріумі
або спостерігати за підводим світом.
14 Вода не має власної форми, а набуває форми
посуду.
15 Ще вода текуча. Переглядають уривок з мультфільму
про струмочок, що тече і напуває всіх довкола.
16 Замерзаючи, вода стає снігом. На прикладі
сніговита, та сліду в снігу з*ясовуємо властивості снігу: м*який,білий,
непрозорий, пластичний, з нього легко ліпити.
17 Вчені вважають, що немає на світі двох однакових
сніжинок, але довести це неможливо.
18 Лід безбарвний, прозорий, крихкий.
19 Людина використовує лід в господарській
діяльності і для розваг.
20-22 Багато води використовується для господарських,
гігієнічних потреб, в сільському господарстві, в промисловості. А також для
лікуваня та підтримання здоров*я.Тому воду треба берегти.
23 Значущість води відображена у багатьох казках.
Оповіданнях, віршах для дітей.
Фізкультхвилинка. Пропоную відпочити під всім відому пісеньку
Капітошки. А хто він?24
Узагалнення
отриманих знань
Щоб перевірити,
як ви запам*ятали. Все, що дізнались про воду, хочу запропонувати вам тест. Але
спершу ознайомтесь з візитною карткою води, такі зазвичай дають нам люди, коли
знайомляться.Уявіть, що така є у води.
Прізвище Н2О
Фото молекула
води
Місце проживання
планета Земля
Завдання на
листочках:доповнити табличку
25 Люди вивчають воду давно, але ще багато
чого про неї не знають. Кожного дня знаходяться нови види глибоководних
жителів, нові факти про воду. Воду називають живою, в ній народилось життя,
вода може лікувати, але може стани отрутою. Кажуть одного разу у пляшку з водою
в лабораторії впала ампула з отрутою. Ампула була закрита, отрута не попала в
воду, але лабораторні миші все ж отруїлися.Як?Пропоную переглянути уривок з
документальног фільму «Жива вода» про
кристали води і їх зміни під впливом людини.
Підсумок уроку
Слайд 26 Люди
продовжують вивчати воду і сподіваються на подальші відкриття. Можливо, вода –
це жива істота, а може під водою існує цілий дивний світ. І може, саме ви
зробите нові важливі відкриття.
Немає коментарів:
Дописати коментар