четвер, 3 листопада 2016 р.

Урок Я у світі


Урок предмета
«Я у світі» в 3 класі
на тему:
«Людські
чесноти»




                                             



Тема: Людські чесноти
Мета: формувати поняття про людські чесноти як гарні риси характеру, які можна розвивати, вдосконалювати вміння аналізувати свою поведінку, розвивати мовлення учнів, мислення, виховувати прагнення робити добрі справи.
Обладнання: підручник «Я у світі» (автор О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова), робочий зошит, картки для експрес-контролю, картки з частинами прислівїв, дерево Добра і Зла, ММ-презентація, проектор, ноутбук.

Хід уроку:

І. Організаційна частина. Привітання.   (Слайд)


Закінчилась перерва,
Продзвенів чаклун-дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуймось на урок.
                           Дзвоник пролунав, він урок почав.
                           А іще до нас сонце завітало в клас.
                           Щоб навчились ми лиш добро творить,
                           З щирим серденьком у цьому світі жить.
Гра «Шифрувальники»    (Слайд):
-         Щоб урок пройшов не марно ми будемо:
У – уважними
Р – роботящими
О – організованими
К – кмітливими
- Щоб урок пройшов цікаво, всі беремося до справи.
- Отож, беремо гарний настрій, посміхаємось один одному, мені, гостям і до справи.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Перевірка домашнього завдання:
- Повідомлення «Історія нашої школи»
- Повідомлення «Наша школа сьогодні»
- Повідомлення «Відомі люди школи»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.    Поділись своїми думками.    (Слайд)
- Прочитайте слова й доберіть до них антоніми.
- Що називають цими словами?  (Риси характеру)
- В нас на дошці незвичайне дерево Добра і Зла. Я буду називати рису характеру, а ви розміщуйте на ньому світле яблуко, якщо це позитивна риса характеру, і темне яблуко, якщо це негативна риса характеру.
- Яка частина яблука вам більше подобається?
- Які риси характеру там написані?
2.    Робота в парі – робота з підручником (с. 57)
- Доберіть до кожного малюнка прислівя. Оцініть вчинки дітей.
- Які риси характеру вам подобаються?

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.
1.    Вправа «Магічний квадрат»     (Слайд)
- Позитивні риси характеру ще мають іншу назву. Прочитайте букви в «магічному квадраті» і складіть з них слово.    (Чесноти)
     2. Проблемне запитання:
- Як ви можете пояснити значення слова чесноти?
- Звернемось до словничка.     (Слайд)
(Чеснота – це позитивна моральна риса в характері людини; доброчесність).
    3.Зафіксуємо наше запитання:        (Слайд)
- Які риси характеру належать до людських чеснот?
   4. Читання теми і мети уроку з підручника.
   5. Завдання з незвичайним деревом:
- То які риси характеру ми віднесемо до людських чеснот?

V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
1. Робота з підручником (с.58-59)
- Ознайомимось з думками інших людей.    (Слайд)
(Читання статті учнями ланцюжком: вчитель, учні. Останній абзац читають мовчки)
2. Бесіда:
- Що називають чеснотами?
- В чому розкривається характер людини?
- Прочитайте про золоте правило спілкування.
- Які риси український народ вважає чеснотами?
- Прочитайте, що таке вади.
- Чи може бути, що в людини є тільки вади або чесноти?
3. Робота в парі.
- Обговоріть зміст малюнків.
- Про які чесноти вони свідчать?
4. Фізкультхвилинка – гра «Капітошка»        (Слайди)

VI. Закріплення й осмислення навчального матеріалу.
1.Вправа «Зелена ручка»         (Слайд)
Виконання завдання у робочому зошиті самостійно.(с.24, вправа 1)
Перевірка фронтально – «Так чи ні».
2.Робота з підручником (с.59 – 60)
а)Робота в групі.
Читання оповідання «Чому Вовчик улітку не нудьгував?»     (Слайд)
-         Оцініть вчинки Вовчика. Про які чесноти і вади вони свідчать?
б)Робота в групі.         
- Діти, а балакучість – це чеснота чи вада?
- Читання притчі геніального італійського вченого й митця Леонардо да Вінчі «Зуби і язик» вчителем.        
- Тести для розуміння прочитаного:     (Слайд)
          1) На яку хворобу страждав хлопчик?
              а) боліли зуби;
              б) був балакучий;    
              в) боліла голова.
          2) Зуби бурчали на:
              а) язика;
              б) хлопчика;
              в) себе.
          3) Що сталося після того, як язик сказав брехню?
              а) заболіли зуби;
              б) рот засміявся;
              в) зуби прикусили язика-брехунця.
- Оцініть вчинки хлопчика. Про які вади вони свідчать?
3. Релаксаційна пауза.       (Слайд)

VII. Узагальнення й систематизація знань.
1. Робота над прислівями в групі.        (Слайд)
- Зібрати з поданих частин прислівя, при цьому стати на відповідне місце з певною карткою, щоб утворилося прислівя.
     Добрі справи………………………прикрашають людину.
    Все добре переймай,……………..а зла уникай.
- Чого вчать прислівя?
2. Гра «Незавершене речення»         (Слайд)
- Юрко ділиться із друзями цукерками, бо він….
- Тетянка не дозволила Яринці розглянути свою книжку, бо вона……..
- Данилко ніколи не вихваляється своїми досягненнями, бо він…….

3. Складання вірша про те, яким треба бути в житті.        (Слайди)
- А зараз давайте ми разом, діти, складемо вірш про те, яким треба бути в житті, бо ж всі ми з вами прийшли у цей світ для добра.
Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє ………..(віконце).
Щоб в теплі ми виростали
Й світло людям…….(дарували).
                 Й де б ми в світі не були,
                 Щоб завжди любов ……..(несли).
Щастя, радість і тепло,
Щоб чудово всім………( було).
               В світ прийшли ми: я і ти –
               Для любові й …….(доброти).
Будь привітним і прихильним,
Добрим, лагідним і………..(сильним).
             Вчися правдою прожити,
             Теплим словом вмій………(зігріти).
Вчись завжди допомагати
І людині………(співчувати).
              І старайся так прожити,
              Щоб,як сонечко,………(світити).
І в душі завжди неси
Теплий промінь……(доброти)!

VIII. Підсумок уроку.
- На яке запитання ми сьогодні шукали відповідь?
- Що таке чесноти?
- Які риси характеру відносяться до чеснот?
- Прочитайте висновок уроку в підручнику. Чи погоджуєтесь ви з таким висновком?


Підсумуймо! – Вірш вчителя:     (Слайд)
Якщо хочеш, друже,щоб тебе любили,
Чемним і привітним, добрим, чесним будь!
Не роби другому, що тобі не миле!
Правило це мудре, друже, не забудь!

- Перегляд кліпа про добро.       (Кліп)  
- Чи віднесемо до чеснот милосердя?     (Слайд)
- Вручення дітям  і гостям ангелочків.
- Дякую, діти, за хорошу роботу на уроці.



Немає коментарів:

Дописати коментар