четвер, 3 листопада 2016 р.

Літературне читання

Людина починається з добра,
                                       Із ласки і великої любові,
                                                 Із батьківської хати і двора…

      Добрий дух рідного дому, тепло затишної атмосфери – джерело щасливого життя. Рідна домівка, рідне гніздо – так у народі називають батьківську хату, як особливе для людини, а тим більше – для дитини.
   «Важко виразити словами, - писав К.Д. Ушинський, – те особливе, світле, добре щось, що народжується в нашій душі, коли ми згадуємо тепло рідного сімейного гнізда…»

Народна мудрість:
Добре тому, хто в своєму дому.
Удома і стіни допомагають.
Своя хата – своя правда, своя стріха – своя втіха.
Свій дім - не ворог, коли прийдеш – то прийме.
Скрізь добре – вдома найкраще.
Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя.
Погана та пташка, якій своє гніздо не миле.
Своя мазанка ліпша чужої світлиці.











Розробка
уроку літературного читання в 2 класі

Урок – кейс з позакласного читання
за темою
«Рідна домівка – осередок добра»

(в рамках міського  конкурсу
на кращий конспект «Уроку доброти»
в початкових класах)

















Літературне читання

Урок – кейс з позакласного читання

Вид кейса: навчальний

Тема:  Рідна домівка – осередок добра

Цілепокладання:  уточнити і розширити уявлення учнів про рідну
                                         домівку,родину,їх значення для людини. Формувати
                                         комунікативні вміння, навички роботи в малих групах

                                    розвивати навички читання,словниковий запас, зв’язне
                                         мовлення дітей.

                                    виховувати глибоке почуття любові до рідної домівки,
                                         до найближчих і найрідніших людей – батька, матері,
                                         бабусі, дідуся.

Обладнання:  навчальний кейс, презентація (Microsoft Power Point), словникове слово, асоціативний кущ, жетони для розподілу на групи, музична фізхвилинка,напис проблеми,скоромовки,кросворд, мікрофон, свічка.

Вміст кейса:
1. Правила роботи в групі
2. Відеоролік на пісню Павла Дворського «Смерекова хата»
3. Дитячі малюнки
4. Завдання для роботи в групах : тексти оповідання, вірша (для кожного учня),деформовані скоромовки, серія малюнків.
5.Оцінні листи, наліпки «Відмінно», «Добре».

Попередня робота: Діти отримали завдання  - намалювати свою рідну
                                         оселю.
                                          Об’єднання в групи за допомогою різнокольорових
                                          жетонів.


 Урок проходить у шкільному музеї «Світлиця»




Перебіг уроку
І Організаційний момент
(слайд № 1)
Психологічне налаштування до уроку
Я рада бачити ваші обличчя, ваші посмішки і думаю, що урок подарує вам радість  від спілкування один з одним.
Сідайте.

ІІ Самостійне визначення теми і завдань уроку

1.Слово вчителя (слайд № 2)
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора…

 - Про тему уроку дізнаєтеся, подивившись відеоролик «Смерекова хата»

2.Перегляд відео на пісню Павла Дворського «Смерекова хата»

 - Про що співається в пісні?
 - Самостійно визначте тему.

 - Сьогодні ми працюватимемо в режимі кейс-урока.  Що таке кейс?
(слайд № 3)
(Кейс містить багато навчального матеріалу. Ми сьогодні попрацюємо з кейсом)
 - Ви будете самостійно знайомитися  з новими літературними творами , виконувати завдання до них.

ІІІ Вивчення нового матеріалу. Постановка проблеми

1.Словникова робота
На уроці ми поведемо мову про ті найдорожчі обереги, які супроводжуватимуть вас у житті, про рідну домівку. Хто був уважний, той звернув увагу на нове слово.
 - Яке це слово? (оберіг)
 - Що означає це слово? Від якого слова утворилося?(берегти, оберігати)
 - Отже, обереги – це такі речі, що оберігають нас, допомагають у житті.

2. Слово вчителя
(слайд №4-7)
Рідна домівка. Вона оспівана в піснях, казках, оповита легендами. Ось такі хати були в українців раніше, а такими(показую на малюнки) ви показали ваші сучасні оселі.
Кожен з вас має рідну хату. Вона – найкраща, найтепліша. Але,навіть найрозкішніша оселя буде порожньою без її мешканців!

3.Складання асоціативного куща
 - Хто живе в рідній хаті?


                                            дідусь             діти                     мама

                                        брати             Рідна домівка        батьки

                                                  бабуся         тато                    сестри

4.Постановка проблеми перед учнями (слайд №8)
- Виходячи з цього отримаєте проблему:
Хто береже добру атмосферу в домі?

5.Робота над скоромовками (слайд№9,10,11)
Аби гарно працювати над проблемою і матеріалами кейса, підготуємо наш мовленнєвий апарат.
Розповідь  заздалегідь вивчених скоромовок (по два рази кожну)

Наш Андрійко вищий Гната,
За Андрійка вищий тато,
А за тата – татів тато,
Вище, мабуть, тільки хата!

Бабин біб розцвів у дощ – буде бабі добрий борщ!

Хтось хитренький хитрував – нам хатинку поламав.

6. Музична фізхвилинка
Аліна Гросу «Ой, рушник, рушничок!»


ІV Робота з кейсом (10хв)
(Діти в малих групах вивчають, аналізують, виконують завдання, заповнюють оціночні листи)

1 група (опрацьовує оповідання)  Олег Буцень «Помічниці»
Оля і Ліда гуляли у дворі. Побачила Оля, як сусідка тьотя Даша розвішує білизну, і сказала подрузі:
 - А я сьогодні мамі допомагала.
 - Що ж ти робила? – запитала Ліда.
 - Тарілки витирала, ложки, виделки.
 - А я , - похвалилася Ліда, - черевички почистила.
 - Мамі?- поцікавилась Оля.
 - Ні, собі.
 - Хіба ж то допомога мамі?
 - Звичайно, - відказала Ліда. – У мами ж тепер менше роботи буде!
А ви як гадаєте?

Завдання до роботи      1.Як Оля допомагала мамі?
                                               2.Що зробила для мами Ліда?
                                                3. Хто з дівчат справжня помічниця?
                                                4.Чи береже мама добро і затишок в домі? Як?


2 група (опрацьовує вірш)П.Осадчук «Я навчаюся у тата»
Мої руки незупинні,
То у фарбі, то у глині.
Що не вміють руки нині,
Перейнять скоріш повинні.
Я навчаюся у тата
Молоток в руках тримати.
Скоро буду  майструвати,
Бо навчаюся у тата!

Завдання до роботи      1.Як ставиться хлопчик до праці?
                                                  2.З чого це видно?
                                                3.Тато головніший за маму?

3 група (опрацьовує деформовані прислів’я)
Добре при діду – щодня рибка до обіду.
Дід – розум, бабуся – душа.
Поки жива бабуся – я нікого не боюся.
Бабуся – берегиня роду.

Завдання до роботи      1.Скласти деформовані прислів’я.
                                                 2. Пояснити смисл.

4 група (Скласти оповідання за серією малюнків) «Родинна вечеря»

Командири груп оцінюють роботу учасників , заповнюючи оцінні листи.

Релаксаційна пауза. Психогімнастика «Я люблю свою сім’ю».
      (звучить спокійна релаксаційна мелодія)

      Закрийте очі. Спробуйте за моїми словами уявити всю свою родину.
      «Моя сім’я – жаданий скарб. Мама – це моє серце, ніжність, доброта, 
       краса неземна.  Тато – це моя душа, мужність і підтримка. Бабуся – мої
      руки і терпіння, моя вчителька. Дідусь – мій розум, а брат з сестрою –
      весь світ довкола».

V Етап захисту роботи груп

1.Виступ спікерів.
Дозування часу – не більше 3хв.на кожну групу.

2.Розв’язання  проблеми «Хто береже добру атмосферу в домі?»
(Всі члени родини дуже важливі для створення домашньої атмосфери затишку і добра)

3.Кросворд «Моя родина»

1.Донька моєї мами – то моя…
2.Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи…
3.Своїх онуків розуму навчає старенький …
4.Найбільше пестять і голублять своїх дітей…
5.Батькам на потіху росте здоровий, розумний…
6Твою матусю донечкою кличе твоя…

СЕСТРА
  ТАТО
     ДІД
МАМИ
    СИН
       БАБУСЯ

4.Резерв часу.  Сенкан «Домівка»

VІ Домашнє завдання (слайд 12)
Опрацювати розділ «Скрізь добре – вдома найкраще»
За власним вибором: інтерв’ю з батьком,
                                            квітка любові для мами,
                                            творча робота «Якою я бачу затишну оселю?»


V Підсумок уроку.Рефлексія
1. «Мікрофон»(слайд 13)
На уроці було…
Мені сподобалось…
Найцікавішим завданням було…
Найбільше запам’яталося …
Мене вразило…

2.Заключне слово учителя
Немає теплішого вогнища, ніж родинне. Немає ріднішої оселі, ніж батьківська. І те, чи буде доброю погода в вашому домі, залежить від кожного члену родини.
(Вчитель запалює свічку)
Вогонь здавна вважали символом домашнього тепла, затишку і благополуччя…

Вогнем свічі вас, діти, благословляю,
І такі слова сказати маю:
Вогник любові в серці тримайте,

Рідну оселю не забувайте!

Немає коментарів:

Дописати коментар